Kirjoittaja Aihe: Päiväkirja  (Luettu 703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

samuk

  • Ylläpitäjä
  • Rekisteröitynyt
  • *
  • Viestejä: 6566
  • Karma: 267
    • Eru
Päiväkirja
« : 24.06.18 - klo:19:18 »
Placeholder.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time."
- Terry Pratchett

Fungah

  • Kunniajäsen
  • Rekisteröitynyt
  • *
  • Viestejä: 35
  • Karma: 33
Re: Päiväkirja
« Vastaus #1 : 15.07.18 - klo:22:40 »
Syksy 8.8. aamupäivä

Pastori Dietrich luovuttaa kuljetettavaksi Sigmarin pyhän ikonin ja ryhmä lupautuu saattamaan muutaman sadan sodan jalkoihin jääneen pakolaisen joukkoa, ollen ainoat aseistauneet ja joilla on mitään haarniskaa päällään. Matkan kohteena on Middenheimin linnoituskaupunki, johon alueen pakolaisia on koottu.
Petomiesten hyökkäykset sekä vanhat vammat harventavat muutoinkin rähjäistä kulkuetta.

Middenheimin eteläporttia lähestyessä merkittävän taistelun jäljet ovat vielä selvästi näkyvissä. Muurit ja talot ovat romahtaneet ja palaneet. Ilmassa leijuu kuoleman haju. Portilla kulkuetta on vastassa Shalian papitar ja Joselin valikoituu puhenaiseksi. Ohjeeksi saadaan majoittua läheiseen Teetaloon. Tällä välin pakolaiskulkueessa on ryhmälle kiitokseksi kerätty merkittävä kolehti, joka yksissä tuumin päätetään lahjoittaa pakolaisten aseman parantamiseksi Shalian temppelin avustuksella. Papitar kiittää avokätisyydestä muutamilla varsin arvokkaan oloisilla lahjuksilla.

Teetalossa porukka ottaa huoneet ja ruokkii itsensä. Majatalon isäntä varoittaa alueen vaaroista ja ryhmä siirtyy kohti Sigmarin temppeliä kaupungin itäpuolella kulkien vain pääkatuja pitkin. Matkalla nähdään kuinka suurta tuhoa kaupunki on itseasiassa kohdannut. Viemäreitä myös tukitaan tukevasti, ehkä tulevan uuden hyökkäyksen varalta. Sigmarin pyhättö saa kaikki nöyrtymään kyyneleet silmissään, niin upea ilmestys tuo temppeli on.

Isä Morten ottaa vastaan ikonin tutkien teosta tarkasti. Tulkinnan mukaan kyse olisi erittäin vanhasta kääpiötyöstä. Palkaksi tuo aarteen perille toimittamisesta tarjotaan kultaa sekä Sigmarin kaulariipukset. Jotta aika ei kävisi pitkäksi päätetään etsiä jotain tekemistä. Garrisonin ilmoitustaulu voisi olla sopiva lähtökohta. Törmätään kuitenkin vanhan maailman byrokratiaan ja tuntuu että kukaan ei ole vastuussa mistään. Sinne tänne poukkoillessaan ryhmä tapaa kadulla erään herrasmiehen joka tarjoaa diiliä, josta ei kuulemma kannattaisi kieltäytyä. Siitä tietysti kieltäydytään. Kohtaamisen jälkeen Joselin huomaa tulleensa merkatuksi violettia valoa hehkuvalla taikamerkillä.

Viimein kaupungin tilapäisestä turvallisuudesta vastaava taho löytyy, Ulrich Schultzmann. Tämän miehet kuitenkin pidättävät joukon etsintäkuulutettuina vakavasta rikoksesta. Sigmarin temppelistä poistumisen jälkeen Isä Morten on löytynyt kuolleena. Ryhmä onnistuu puhumaan vartiopäällikölle järkeä ja tilanne raukeaisi, jos oikeat syylliset selvitetään. Ulrich luovuttaa kaikille lupalaput, joilla voi liikkua hieman vapaammin alueella. Joselinin tahrinut taikamerkki poistetaan ja joukko on vapaa suorittamaan tutkimuksia.

Rikospaikka on Isä Mortenin kirjahyllyjä pursuava työhuone. Uhri on vaipunut työpäytänsä päälle. Kaulassaan on pieni nuoli, joka on valmistettu warpstonesta. Kadulle avoimen ikkunan karmeissa on jonkin eläimen kynnen jälkiä. Kallisarvoinen ikoni ei ole enää huoneessa, mutta pöydällä on analyysi, jota Isä oli kuolemansa hetkellä ikonista tekemässä. Siitä käy ilmi, että ikonin kehykset ovat kuvaa nuoremmat ja tarpeettoman leveät, joten kuvasta on niillä peitetty jotain.

Nämä tiedot viedään Ulrichille, joka kehoittaa kaikki kellariin. Kirjastonhoitaja tuo paikalle paketteja, joissa on samanlaisia warpstonekärkisiä nuolia. Kaikki ovat tuoreilta murhapaikoilta. Murhatuiksi ovat tulleet Isä Morten - Sigmarin kuraattori, Collegium Theologicaniumin vartiomies, tunnistamaton henkilö kääpiöinsinöörikillan edessä. Rottamiehet ovat vyöryneet viemäriverkostosta ja niiden osallisuudesta murhiin on vahvoja viitteitä.

Insinöörikiltaa ei pääse tutkimaan, koska natsat ei riitä, ja Thrunbor jää kärkkymään, josko jotakuta voisi kuulustella. Matkalla Teologiseen Otwin huomaa käden, jolla irroitti Isä Mortenin surmanneen nuolen, hehkuvan oudiosti. Viereiseen raunioon ilmaantuu haamu, joka viittilöi luokseen. Otwin seuraa kuvajaista ja putoaa vanhaan kellariin. Paikassa on tuore hauta. Haudasta kaivetaan esiin kaulan vammaan menehtynyt kolmekymppinen nainen. Naapurit arvelevat naisen olleen talossa yksin asunut rouva Hildrud, jonka mies ja lapsi ovat kuolleet jo aiemmin. Leski on omistanut suuren sahan kaupungin liepeiltä. Vainaja kuljetetaan Morrin temppelin edustalle jatkokäsittelyyn. Tuntemattoman miehen ruumis on jo toimitettu tänne ja haudattu erikoismenoin, ei poltettu. Haudalla on vain kirjaimet O.F.

Teologiakoululla tutkimukset eivät etene, sillä mitään ei ilmeisesti ole anastettu. Thrunbor  liittyy muuhun seurueeseen ja jatkoa mietitään. Siirrytään takaisin garrisoneihin, jossa selviää tuon tuntemattoman uhrin henkilöllisyys. Hän on nimeltään Gerhard Groen ja hän on kuulunut salaiseen Ordo Fidelius -järjestöön Sigmarin temppelissä. He ovat omistautuneita noidan metsästäjiä. Uhri on ollut peitetehtävissä soluttautumassa.

Syksy 8.-9.8. keskiyö

Yöllä miehet kutsutaan aseisiin ja selviää, että Rottamiehet ovat tehneet hyökkäyksen. Torjuntavoiton varmistamiseksi, vapaaehtoinen joukko määrätään varmistamaan se viemärialue, josta hyökkäys on tehty. Käytävillä on myrkyllisiä sammalia, myrkyllisiä kiehuviä eritteitä sekä pitkä lista ripoteltuja tavaroita [x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x]. Vartiossa oleva rottamies yllätetään ja saadaan hengiltä ääneti. Seuraavassa osittain sortuneessa luolassa kohdataan lisää ylisuuria jyrsijöitä. Huolimatta raskaasta aseistuksesta, jota rotilla on, ne saadaan nujerrettua. Ainoastaan yksi onnistuu pakenemaan maagiseen myrkkypilveen. Äkkiä havaitaan, että eliminoidut rottamihet ovat paiseruton saastuttamia ja ainakin Otwin on tartunnan jo onnistunut saamaan, vakavan vamman lisäksi. Peremmällä tunnelissa tavataan muutama mutantti, jotka saadaan houkuteltua kalterien välistä paistavan auringon valoon, joka ne tuhoaa. Paikalta löytyy myös Pyhän ikonin kehykset, jotka aiotaan palauttaa Sigmarin temppeliin.
« Viimeksi muokattu: 06.02.19 - klo:18:25 kirjoittanut Fungah »

Chev

  • Päävalvoja
  • Rekisteröitynyt
  • *
  • Viestejä: 161
  • Karma: 74
Vs: Päiväkirja
« Vastaus #2 : 07.11.18 - klo:21:47 »
9.8. aamu

Per Tosh teetalo - ryhmä aamuteellä osa suunnittelee ostoksia.

Ostoksia tehdään pitkään ja hartaasti ympäri markkinoita. Casamier häglasi kaikille hyvät diilit.
Tämän jälkeen palaamme juomaan iltapäiväteetä ja mietimme seuraavan yön majoituspaikkaa.

Pohdinta keskeytyy kun sisään astelee herroja tiedustelemaan de Rivellin ryhmää.
Pappi Ranulf lähetti miehet noutamaan meitä - ryhmämme seuraa witch huntereita hölkäten.

Saavumme Sigmarin temppelille. Alue vaikuttaa hiljaiselta, meidät ohjataan sisään ja siellä vasempaan sakastiin jossa meitä odottaa herrasmiehet nimeltään isä Ranulf ja isä Odo.
Ranulf nousee ja katsoo ystävällisesti silmiin, kiittää _kehysten_ palauttamisesta. Isä Odo on saanut huolestuttavan näyn: se oli kauheaa... kummun päällä oli valtava kivi. kumpu oli täynnä pääkalloja.. verta valui, maa tärisi, kumpu halkesi, esiin tuli mies mustassa haarniskassa.

Isä Ranulf rauhoittelee Odoa.

Vaskinen pääkallo on muinainen kaaoksen artifakti - tuokaa se tänne meille, yritämme sitten tuhota sen. Iso Odo lähtee teille mukaan "silmiksi". Suunta on syvälle Darkwaldin uumeniin. Apujoukkoja ei ole antaa, Sigmarin siunauksen ryhmä saa.

Isä Ranulf lupaa  hevoset ja "jotain apuja". Päätämme lähteä välittömästi - Isä Ranulf lähtee takahuoneesta noidan metsästäjien peruspakkauksen.
   - valkosipuli, hop. vaarna, vasara, 2x hop heittoveitsi, pyhäää vettä, 6 heal pot(4hp),purity shield

Odo pyytää Jocelyniä henkilökohtaiseksi oppaakseen, koska magian tuulet.

Ratsastamme ulos portista Jocelynin ja Odon johdolla ja matkapäivänä x Thrunborn tippuu satulasta kun hevonen säikähtää. Hevonen karkaa ja Otwin yrittää hakea hevosen takaisin, mutta ei onnistu. Isä Odo päättää toimia ja castaa rohkeuden majakan jolloin hevoset rauhoittuvat.



4. Päivä lähdön jäkeen - iltahämärä, aurinko laskenut. Isä Odo aistii että olemme lähellä.

Löydämme kiven ja pääkallokummun jossa on minotauri chanttailee. Hiivimme lähemmä ja ensimmäisen de Rivell chargaa minotaurin selkään jonka isokokoinen Minoan härkä hienosti parryaa. Minotaurin vastaisku on ankara - de Rivell on jo kuolemassa kun Fortuuna puuttuu peliin ja vain toinen minotaurin lyönti menee perille. Minotauri puhaltaa metalliseen torveensa taistelun tuoksinnassa. Lyöntejä vaihdetaan puolin ja toisin - vastustaja on niin pelottava että ranged tyypi jättävät taistelun mageille ja Otwininlle - Tristan ei uskalla herätä vaan nukkuu kolme tuntia.

Kun minotauri yrittää karkuun, Otwin tappaa hirviön.
Tutkimme aluetta tovin, Casamir otta talteen minotaurin sarvet ja Jocelyn löytää luiden alta oven.

Paikalle ilmaantuu petomies joka on selvästi suuremman joukon tiedustelija. Petomies puhaltaa torveen, ryhmämme yrittää saada ovea auki ja lopulta se aukeaakin ja siirrymme katakombeihin.

GM EDIT: Minotaurin torveen puhallus lisätty päiväkirjaan.
« Viimeksi muokattu: 08.11.18 - klo:12:46 kirjoittanut samuk »
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen."
Ludwig Wittgenstein

ukko

  • Perhe
  • Rekisteröitynyt
  • *
  • Viestejä: 6
  • Karma: 9
Vs: Päiväkirja
« Vastaus #3 : 22.01.19 - klo:15:44 »
13.8 ilta

Aloitimme dungeonin ovella pelin. Tutkimme ympäristöä ja löysimme salaoven ja keihäs ansan. Ovessa oli kaaos kääpiöiden symboli. Saimme salaoven aukeamaan, kun Tristan laittoi siihen paljaan kätensä.
 Jatkoimme takana olevia tunneleita eteenpäin ja löysimme altaan, joka oli täynnä verta. Vastaamme tuli myös kärsivän näköisiä liikkuvia verestä koostuvia humanoideja. Taistelimme ja onnistuimme voittamaan ne. Veriallas alkoi taistelun aikana heittämään verta ympärilleen, joka oli polttavaa.
 Jatkoimme tunneleita eteenpäin, kun vastaamme tuli Khornen patsaan sisältävä huone. Patsas kirosi ryhmämme, jos emme vuotaneet verta olimme sokeita. Monet ryhmästä yrittivät vuodattaa itseään, Tristan onnistui tässä tietysti parhaiten. Patsas myös herätti henkiin luuranko, joita vastaan taistelimme. Taistelun jälkeen tutkimme ympäristöämme ja otimme arvokkaat tavarat mukaamme.
 Seuraavassa huoneessa oli Khornen taistelijan Karson Gorespiten sarkofagi. Tristan otti ruumiilta, sen kaulassa roikkuvan kalloriipuksen suojatuin käsin ja laittoi sen reppuunsa, johon hän lukitsi sen. Tristan huomasi, että riipus oli hyvin painava kokoonsa verrattuna ja sen sisällä näytti olevan nestettä.


Otwin sai pelin aikana jonkun oudon merkin(En kirjoittanut tarkemmin pelin aikana).

marko

  • Kunniajäsen
  • Rekisteröitynyt
  • *
  • Viestejä: 20
  • Karma: 22
Vs: Päiväkirja
« Vastaus #4 : 06.02.19 - klo:16:59 »
Dungeonin jälkeen pohdimme kuka kurkkaa ovesta. Tristan uskaltautuu.
Ulkona ei ole ketään. Näyttää turvalliselta. Odo toteaa että otetaan hatkat.

Matka on pelottavansorttinen.
Leiriydymme. Otwin aloittaa vartion, sitten Casamir joka nukahtaa,
Jocelyn ei myöskään herää, Thrunbor herää siihen kun Tristanin puisesta repusta kuuluu muminaa... yleistä hässäköintiä ja ... porukka kiskoo aseita esiin.

Jocelyn joutuu muminan vaikutuksesta tajuntamatkalle:
Valveunessa tunnistamaton figuuri huutaa auta minua mutta ääni kuuluu kaukaa...
Yritän saada hahmon kiinni mutta en saa tulemme mustaan linnoitukseen cryptaan jossa on sargofagi. Hahmo menee sinne, yritän auttaa sen sieltä pois.
Jocelynin täytyy napata kallo.

Ryhmä sytyttää soihdut ja lähtee eteenpäin navigoiden sinnetänne. Matkaamme päivän ja leiriydymme vasta illalla. Casamirin vahtivuoron jälkeen Jocelyn pöllii kallon. Tristan herää ja herättää porukan. Onneksi Odo aistii missä kallo menee ja porukka lähtee perään.

Ryhmä näkee Jocelynin juoksemassa petomiehiä kohti. Petomiehet näyttävät odottavan Jocelynia. Porukka yrittää saada J:n kiinni mutta pimeys lisääntyy ja J katoaa näkyvistä. Odo alkaa loitsuamaan jotain pyhää. Petomiehet ovat yllättäen hiipineet sivustoille. Jocelyn juoksee kuin hidastettuna pakoon. Casamir jatkaa perässä. Petomiehet hyökkäävät muun ryhmän kimppuun mutta niistä ei ole vastusta!


Casamir saa Jocelynin kiinni ja yrittää lassottaa mutta epäonnistuu. J ottaa triplavauhdit pakoon. Casamir sihtaa jousella ja osuu mutta J jatkaa! Jocelyn castaa sleeppiä Casamiriin joka nukahtaa.

Loppu porukasta pikajuoksee kohti Casamiria. J menee casamirin luokse ja asettaa kallon Casamirin kaulalle ja juoksee kohti loppuryhmää ja castaa Otwiniin sleepin mutta hän vastustaa.

Casamir herää. Jocelyn castaa Tristaniin sleepin mutta ei tehoa. Odo alkaa castaamaan.
Thrunbor lataa varsijousen. Kallo castaa ja petomiehet heräävät henkiin epäkuolleina. Tristan jatkaa kohti Casamiria. Epäkuolleet petomiehet hyökkää Thrunborgin kimppuun. Jocelyn castaa taas Tristania mutta ei tehoa sitten Jocelyn on taas normaali. Odo castaa casamiriin willpower bonarin ja hän herää.

Ryhmä kuolettaa epäkuolleet petomiehet ja kalloa harmittaa.

Navigoimme 2 päivää. Tulemme polulle jota matkaamme eteenpäin.

Saavumme majatalolle: Roadside Meadhouse & Inn. Meidät vastaanottaa puolituinen Merdel. Otamme murkinat, juomat ja huoneet. Rentoudumme hiukan. Tristan menee haastelemaan suutarille ja pajukorin tekijälle ja kyselemään paikkoja. Eivät tiedä mistään mitään. William tulee neuvomaan reitin mutta mukaan tulee veljenpoika. Sovimme matkaavamme yhdessä.

Naapuripöydässä puhutaan: Nulnista on tullut lähetys. Raaka-aineet + maksusta puhutaan. Otwin menee haastelemaan Merdellille uudesta kilvestä. Jocelyn tilaa kylvyn. Tristan haastelee maailman menosta. Repusta kuuluu hihitystä. Tristan vie reppunsa huoneen arkkuun. Odolle maistuu sima... Thurnborg yrittää rauhoitella mutta Odo on janoinen.

Tristan ottaa ensimmäisen vahtivuoron. Yössä kuuluu hevosten pillastumisen ääniä. Majataloon hyökätään! Petomiehiä ja kaaoksen ötöjä ja mutantteja majatalon ulkopuolella. Kallon alkaa nauramaan maanisesti. Ulkoa kuuluu ulvontaa.
Ovi murskataan. Nuolet sytyttävät majatalon tuleen. Paljon vihulaisia! Taistelu etenee kohtuullisen hyvin kunnes Odo huutaa että jotain suurta on tulossa.!
Chaos Larvae castaa helvetintulen joka leviää hetkessä koko majataloon tuhoisasti.


Pakenemme paskahuusin kautta. William ja orpo tulivat mukaan.
Edessämme on kaaos tyyppejä mutta samalla 3 ratsastajaa Matias, Jakob ja Ulrich tulee apuun. Ne on kovasti sankarillisen näköisiä Ordo Fidelis hahmoja.

Tyypit pyytävät seuraamaan. He ottavat Odon ratsaille ja seuraamme heitä.
Pääsemme pakoon. Ordon pojat oli etsimässä meitä. He vaativat muutaman vastauksen ennen yhteistä matkaa kuten kenelle teemme töitä. Kallo on taas ilmaantunut puuarkun päälle.

Me yritämme vastailla Ordon kysymyksiin parhaamme mukaan. Saamme heiltä saattueen Middenhaimiin mutta heitä ei saa mainita kenellekään.


 


Chev

  • Päävalvoja
  • Rekisteröitynyt
  • *
  • Viestejä: 161
  • Karma: 74
Vs: Päiväkirja
« Vastaus #5 : 06.02.19 - klo:21:44 »
17.8. aamu
Matias, Jakob ja Ulrich ovat saattaneet meitä Middenheimin suuntaan turvallisen matkan verran.
Tristan yrittää kysellä Ordo Fideliuksesta saamatta asiaan yhtään mitään selkoa. Paras neuvo heiltä oli noudatta Odon neuvoja ja viedä artefakti mieluiten tuhottavaksi Middenheimiin.
Groenin kuolemasta, syistä ja taustoista udeltiin ilman selkeitä vastauksia.
Lopulta löydämme yhteisen puheenaiheen Skaven assassiinista ja Ordon pojatkin tästä kiinnostuvat. Aikovat tutkia asiaa Middenheimissa.
Päädymme vankkuri asemalla josta ostamme / saamme kyydin

20.8. päivä, saavumme Middenheimiin
NPC:t jää pakolaiskeskukselle. Me suuntaamme Ulrichin temppelille, juuri ennen temppeliä OF:n kaverit toivottavat onnea ja kertovat jatkavansa tutkimuksia.

Odo johdattaa meidät Isä Ranulfin luo temppelin keskiosaan. Otamme maljat hyvää viiniä Ulrichin kunniaksi.
Kun Ranulf alkaa puhua palkkiostamme, Isä Odo tipahtaa lattialle - tärisee ja hänen keho alkaa mutatoitumaan kaaos olioksi.
Seuraa taistelu, Casamir vetää aseet esiin, Tristan chargaa koska veti aseet esiin jo viiniä juodessa. Purppuraa visvaa lentää Tristanin päälle.
Jocelyn ryntää hakemaan lähtesstä pyhän oloista vettä, soturit Otwin ja Thrunborn pelkäävät.
Pyhällä vedelle pehmitettynä lopulta Otwin lyö Odon visvakasaksi temppelin lattialle.

Muualta temppelistä kuuluu mekkalaa ja selviää että keittiöhenkilökunta oli hieman lievemmin mutatoitunut ja juoksentelevat nyt ympäri temppeliä.
Otwin sukeltaa pyhään veteen - vesi hieman kuumottelee. Veitsikäsi-Hannes saa tuta Tristanin raivon ja kuolee käden katkettua verenvuotoon.
Keittiö-Wilhelm tappaa kynttilänjalka palvelijan keittiössä.

Ranulf heittää loitsun Thomasiin joka kuitenkin vastustaa sitä.
Jocelyn istuu rauhassa kallon kanssa veden äärellä. Ranulf nukuttaa Thomasin, Otwin silpoo Hanneksen

Thomas kuulusteltiin, oli juonut vettä ja ilmeisesti sen kautta sairastunut. Tapoimme hänet.
Ylipappi käski toimistoonsa, pappit tuovat riimuin suojatun kirstun laittavat kallon sinne ja vievät sen pois.
Claus käskee Ranulfin ottaa näytteet vesistä ja viedä alkemisteille tutkittavaksi.
Tämän jälkeen Claus lähettää meidät tutkimaan mysteeriä ja vannottaa pitämään asian salassa.
Loottaamme temppelin varastoa ja kun lopettelemme on ilta.

Lähdemme eteläporttia kohti ja huomaamme sivukujalta liikettä. Sieltä ilmaantuvat Matias, Jakob ja Ulrich.
Tristan laulaa heille mitä temppelillä tapahtui ja OF:n pojat auttavat kaivojen vartioinnissa ja tutkivat kaupungin phjois-osan.
Casamir ottaa kantaakseen signaali raketin.

Ostwald districtin pääkadulla Tristan kyselee kapakasta tulevilta missä kaivo on ja suuntaamme ohjeiden mukaista aukiota kohti.
Kaivon luona huomaamme oudon hahmon. Tristan lähestyy häntä jolloin outo tyyppi juoksee poispäin. Häntä kohti ammutaan bluntti jousien sarja joista yksi lävistää hänen kallon.
Ruumiilta löytyy musta viitta, pieni pussi ja kartta. Tristan leikkii pussilla mutta tajuaa että se on warp-stonea ja laittaa sen äkkiä reppuun viitan sisässä.
Seurailemme käänteisesti muistilapun reittiä - huomaamme ettei kaartilaisia näy juurikaan. Jatkamme kunnes oletamme olevamme "alkupisteessä".

Paikalla varasto nr 3 jonka ovet on naulattu kiinni ja F. Heller jyväkauppa jonne joku on kulkenut Tristanin mielestä.
Tristan hiippailee sisälle kaavussansa, kun pääsee sisemmälle löytää jonkun miehen piilottelemassa tynnyreiden takana.
Tristanilta kysytään tunnus tatskaa jolloin Tristan alkaa yksimään - Casamir tulkitsee avunpyynnöksi käskee muun porukan chargata ja Casamir ampuu signaaliraketin ulko-ovella.
Vihollinen juoksee ulkovelle jota Thrunborn huitoo osumatta.
Lopulta vihollisia tulee lisää ulos jotka kuolevat miekkoihimme, tämän jälkeen juoksemme sisälle jossa viholliset juoksvat miekkoihimme.
Sitten paikalle saapuu Franz joka myös menehtyy nopeasti taistelussa.

Jäämme tutkimaan luolastoa.
Odotamme OF saapuvaksi, tynnyriä ei avattu, alttaria ei tutkittu, kirja Franzilla.
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen."
Ludwig Wittgenstein